fbpx

Ett av Monday Rebels första projekt under 2020 handlade om att skapa en ny varumärkesplattform och kommunikationskoncept till Paydrive
Paydrive är en uppstickare i bilförsäkringsbranschen som erbjuder en bilförsäkring där priset baseras på din körstil och hur många mil du kör.

Annons bussbaksida

Kommunikationen skulle förmedla Paydrives kärna, vara enkelt att förstå och fungera i många olika kanaler.

Problemet som skulle lösas var att Paydrive i sin kommunikation ofta hamnade i detaljfokus. Resultatet av det blev tyvärr inte en större tydlighet utan en ganska spretig och fragmenterad kommunikation där fördelarna med Paydrive ofta försvann i detaljerna.

Halvsida print

Vi tog fram konceptet ”Everybody moves differently” (eller ”Alla rullar olika” på svenska.) Med budskapet att alla människor kör olika och därför kan de också få en bilförsäkring som passar just dem.

I konceptet jobbade vi mycket med människor i rörelse samt den streckade och prickade linjen som vi tog in som en viktig del av varumärkesplattformen.

Linjen står även den för rörelse, är flexibel och kan böjas hur som helst. Den kan också om man vill symbolisera en väg eller en start och stopp-sträcka.

Monday Rebel levererade varumärkesplattform, kommunikationskoncept och färdig produktion av annonsmaterial för webb, print, outdoor och sociala medier. Distribution och kompletterande format gjordes av Paydrives mediebyrå Likehouse.


Team:

  • Fran Merino – design & koncept
  • Rodie woldner – copy
  • Sebastian Karlsson – produktion
  • Anna Råström – projekt- och produktionsledning

Projtekttid: 12 veckor från start till färdig produktion


Anna Råström

Growth hacker och content marketer med förkärlek till webbprojekt och B2B. Ju krångligare desto roligare är mitt måtto!

0 kommentarer

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *